شناسهٔ خبر: 18701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در رشت صورت‌گرفت

افتتاح بیش از ۴هزار واحد مسکن‌مهر در گیلان

افتتاح بیش از ۴ هزار واحد مسکن مهراستان گیلان امروز در آیینی با حضور قائم مقام وزیرراه وشهرسازی در مسکن مهر افتتاح وبه متقاضیان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان، امروز سه‌شنبه -۴اسفندماه- در مراسمی احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیرراه وشهرسازی در مسکن مهر در آیین افتتاح پروژه های مسکن مهر گیلان به صورت نمادین با اهدای کلید یک واحد مسکونی پروژه مسکن مهر رشت، از افتتاح۴۲۹۶ واحد در گیلان خبر‌داد.

مهرآبادی در این مراسم گفت:استان گیلان دارای ۵۲ هزار و ۳۳۰ واحد قرارداد منعقد شده‌است که تاکنون ۳۶ هزار و ۲۰۱ واحد آن واگذار شده و با افتتاح این واحدهای مسکن مهر، تعداد واحد‌های افتتاح شده در استان به ۴۰ هزار و ۴۹۷ واحد خواهد‌ رسید.

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی با اشاره به مشخصات پروژه‌های افتتاحی مسکن مهر استان گیلان اضافه کرد: از مجموع ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵هزارنفر جمعیت،۵۰۰واحد تعاونی،۵۹۰ واحد سه جانبه  و۴۱۰ واحد خودمالکین است که با هزینه‌ای بالغ بر۹۰۰ میلیارد ریال افتتاح و آماده واگذاری است و از این میزان ۴۵۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات اعتباری است.

وی افزود:در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم۲۷۹۶واحد با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۶۰ میلیارد ریال آماده تحویل است که سهم تسهیلات بانکی آن ۵۵۶ میلیارد ریال است.

درمراسم افتتاح این پروژه‌ها که به نمایندگی از سایر پروژه‌های مسکن مهر استان، در پروژه۳۰۰ واحدی گیل صلب مسکن مهر رشت انجام شد، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: برای ساخت هر یک از این واحدهای مسکونی ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اعتباری پرداخت شده‌است.

وی با بیان این که نوع سازه این واحدهای مسکونی اسکلت فلزی است و سعی شده تا مسایل بهینه‌سازی مصرف انرژی مورد توجه قرار گیرد، افزود: این واحدها درقالب ۱۲ بلوک در ۵ طبقه و هر واحد ۷۵متر مربع ساخته شده که دارای امکانات کامل آب، برق، گاز، فاضلاب و سامانه خنک کننده وگرمایشی است.

نظر شما